مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 09:052020-04-13اجتماعي

نمره مردودی هوشمندسازی مدارس در فضای کرونایی آموزش


در تعریف رایج مدارس هوشمند باید گفت که مدرسه هوشمند در واقع مدرسه ای است که کنترل و مدیریت آن مبتی بر فناوری اطلاعات کامپیوتر و شبکه های مجازی انجام می گیرد که در جهت فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورت سیستمی نظام یافته سازماندهی می شود تا کودکان و دانش آموزان را برای عصر اطلاعات آماده سازد.

طرح مدرسه هوشمند، رویکرد جدید آموزشی بود که از اواخر دهه 80 شمسی با تلفیق فناوری اطلاعات و برنامه های درسی، تغییراتی اساسی در فرایند یاددهی و یادگیری را دنبال می کرد تا منجر کوچ فضای سنتی کلاس درس به فضای شبکه باشد.

از اهداف مهم هوشمند سازی مدارس در محیط آموزشی ؛ رشد همه جانبه دانش آموزان ، ارتقاء توانایی ها و قابلیت های فردی و تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فن آوری بود.

هدف اصلی هوشمند سازی مدارس استفاده از ابزارهای یادگیری الکترونیکی بود تا نشان دهنده یادگیری نوین باشد و هدف این مدارس ایجاد یک ساختار منطقی و مناسب برای تلفیق فناوری اطلاعات و محتوای دروس به صورت هوشمند بود به نحوی که فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت اساسی مبنای یادگیری قرار گیرد.

این طرح که در ابتدا در میان ادارات و مدارس آموزش و پرورش به یک بستر رقابتی برای دستیابی هر چه سریع تر به مدرسه هوشمند تبدیل شد، به همان سرعتی که وارد ادبیات رقابتی مدیران مدارس شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمره مردودی هوشمندسازی مدارس در فضای کرونایی آموزش

نمره مردودی هوشمندسازی مدارس در فضای کرونایی آموزش