مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 05:502020-04-13فرهنگي

ابراهیمی ترکمان : ترجمه 15 کتاب و تألیف 2500 مقاله میراث گرانبهای حسن انوشه است


رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با صدور پیامی، درگذشت استاد حسن انوشه نویسنده، مترجم و پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی را تسلیت گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، ابوذر ابراهیمی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این پیام، به خدمات استاد حسن انوشه در حوزه تاریخ و ادبیات ایران اشاره کرده است.

در متن این پیام آمده است:  انا لله و انا الیه راجعون خبر درگذشت نویسنده، مترجم و پژوهشگر تاریخ، زبان و ادبیات فارسی زنده یاد استاد حسن انوشه موجب تأثر و تألم اینجانب و همه اهالی فرهنگ و ادب فارسی و ارادتمندان به ساحت علم و اندیشه گردید.

دست تقدیر اگرچه دست ما را از دامان استاد انوشه کوتاه نمود، لیکن آثار گرانسنگ وی همچون تدوین دانشنامه ادب فارسی، ترجمه 4 جلد از کتاب تاریخ ایران کمبریج، ترجمه 15 جلد کتاب و بیش از 2500 مقاله در دائرهالمعارف  ها به ویژه دائرهالمعارف تشیع، گنجینه ای ارزشمند است که تا سال های متمادی محل رجوع بسیاری از پژوهشگران و جویندگان علم و ادب به این آثار ارزشمند علمی خواهد بود.

اینجانب صمیمانه ضایعه درگذشت این استاد برجسته که کتابخانه های همه مراکز علمی و ادبی در سراسر جهان به آثار فاخر وی مزین است را به جامعه علمی کشور و خانواده معزز ایشان، بازماندگان و همه شاگرادان و ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراهیمی ترکمان : ترجمه 15 کتاب و تألیف 2500 مقاله میراث گرانبهای حسن انوشه است

ابراهیمی ترکمان : ترجمه 15 کتاب و تألیف 2500 مقاله میراث گرانبهای حسن انوشه است