مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 04:202020-04-13سياسي

فضانوردی از ذهن آغاز می شود


شبِ یوری نام جشنی بین المللی است که دوازدهم آوریل هر سال برای بزرگداشت دو رخداد بزرگ و مجزا از هم در عرصه فضانوردی برگزار می شود و هدف آن جلب توجه مردم به فضا و ماموریت های فضایی و اولین سفر انسان به فضا است.

- ایسنا/اصفهان شبِ یوری نام جشنی بین المللی است که دوازدهم آوریل هر سال برای بزرگداشت دو رخداد بزرگ و مجزا از هم در عرصه فضانوردی برگزار می شود و هدف آن جلب توجه مردم به فضا و ماموریت های فضایی و اولین سفر انسان به فضا است.

اولین شب یوری در سال 2001 میلادی به همت سه منجم آماتور لورتا هیدالگو و جرج ت وایت ساید و تریش گارنر برگزار شد و امروز در بیشتر کشور های دنیا مراسم شب یوری برگزار می شود.

چند سالی است که توجه منجمان ایرانی هم به شب یوری جلب شده و در کنار مراسمی که برای روز و هفته فضا برگزار می شود، شب یوری نیز به یکی از پرطرفدارترین مراسم نجومی در کشور تبدیل شده است.

به همین مناسبت وبیناری به همت موسسه آموزشی نجوم کشور- آسمان سرای سها اصفهان و انجمن نجوم آیاز با حضور حامد حامدیان و محمدرضا رضایی دو فعال عرصه نجوم برگزار شد.

یک فعال عرصه نجوم گفت: فضانوردی از ذهن آغاز می شود و چیزی که در نهایت به دست می آید، نگاه و باور به خود و تقویت ویژگی های جسمی و روحی در شخص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضانوردی از ذهن آغاز می شود

فضانوردی از ذهن آغاز می شود