مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 فروردین 1399 ساعت 05:562020-04-12فناوري

رییس پلیس فتا ایلام: مردم فریب پیامک کلاهبرداران را نخورند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ علی جمالی اظهار داشت:در شرایط پیش آمده شیوع ویروس کرونا عده ای بدون کمترین زحمت و با استفاده از خلع های بانکداری الکترونیک به بهانه های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقات رادیویی برخی از شهروندان را فریب می دهند.

وی افزود: در این روش کلاهبرداران با دسترسی به اطلاعات بانکی افراد، با انواع و اقسام شیوه ها و ترفندها طعمه های خود را فریب و در مدت زمان فرصت 120 ثانیه ای استفاده از رمز پویا که به صورت پیامکی برای طعمه های خود ارسال می شود، کلاهبردار به صورت برخط همان رمز یکبار مصرف را به عنوان کد تایید واریز دروغین وجه از او مطالبه می نماید.

رییس پلیس فتا ایلام تاکید کرد: درا ین شرایط شهروندان بدون اطلاع از موضوع و به دلیل سهل انگاری کد دریافتی که در واقع همان رمز دوم یک بار مصرف است را برای کلاهبرداران ارسال می کنند و در کمترین زمان ممکن حساب بانکی آنان خالی می شود.

سرهنگ جمالی اضافه کرد: در این شرایط به وجود آمده هیچ سازمان، شرکت و .

هیچ گونه برنده ای را در دستور کار خود ندارند و نباید به تماس های افراد ناشناس توجه شود.

وی از اصحاب رسانه خواست تا در این ایام و در شرایط قرنطینه خانگی، به صورت روزانه مردم را از اینگونه کلاهبرداری ها مطلع و در این راستا آگاه سازی های لازم را انجام دهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس پلیس فتا ایلام: مردم فریب پیامک کلاهبرداران را نخورند

رییس پلیس فتا ایلام: مردم فریب پیامک کلاهبرداران را نخورند