مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 فروردین 1399 ساعت 03:052020-04-10اقتصادي

صنایع دستی کرمان در مسیر جهش تولید


ارزش افزوده نسبتا بالا، کم بودن هزینه ها، آموزش آسان و در دسترس و جذابیت از جمله مزایای صنایع دستی کرمان است که بازار تولیدات آن را در دنیا پررونق و زمینه اشتغال بسیاری از افراد را فراهم کرده است.

در حال حاضر 60 رشته صنایع دستی در استان کرمان مشغول به فعالیت است که از نظر آماری در کشور کم نظیر محسوب می شود، هر چند به دلایل متعدد از لحاظ کیفی نواقص و نقاط ضعفی در این بخش وجود دارد.

طی سال های اخیر اقدامات و برنامه ریزی های موثری در راستای احیا و رونق هنر صنایع دستی در استان کرمان برداشته شده که توفیقات خوبی را نیز در پی داشته، که اشتغالزایی، تقویت اقتصاد خانوارها و جهانی شدن برخی از محصولات تولیدی کرمان از جمله این موارد است.

رشد 100 درصدی صادرات چمدانی صنایع دستی در سال 98 معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: از آنجایی که سال 98 به عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی برنامه های خود را حول رونق تولید تنظیم کرد که در این مسیر شاهد موفقیت های چشمگیری بودیم.

کاظم حسین زاده با اشاره به هدف گذاری اشتغال در حوزه صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: در سال 98 برای 700 نفر در این بخش اشتغالزایی انجام شده، که بخشی از آن در مناطق محرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی کرمان در مسیر جهش تولید

صنایع دستی کرمان در مسیر جهش تولید