مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 15:552020-04-10پزشكي

تشدید نظارت بر نحوه دفع پسماندهای عفونی اراک باتوجه به شیوع کرونا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، محمود رضا فراهانی اظهار داشت: نظارت بر نحوه جمع آوری، بی خطرسازی و دفن بهداشتی پسماندهای مراکز درمانی شهرستان اراک برای کاهش انتشار و شیوع ویروس کووید 19 توسط کارشناسان اداره با جدیت و نظارت شدیدتر انجام می شود و کلیه پسماندهای بیمارستانی پس از جمع آوری کلرپاشی، و بعد از دفن آهک پاشی می شود.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای گند زدایی و ضد عفونی مستمر ناوگان حمل و در نظر گرفته شده و این خودروها به صورت مداوم با کلرپاشی و آب آهک ضدعفونی می گردند و گندزدایی و شستشوی سطل های زباله در سطح شهر اراک انجام می شود.

فراهانی با بیان اینکه رها کردن این پسماندها در محیط باعث آلودگی آب، خاک و هوا است، افزود: مذاکراتی با مرکز بهداشت شهرستان انجام و پیشنهاد شد تا محل سکونت افراد قرنطینه شده در اختیار سازمان مدیریت پسماند قرار گیرد تا پسماند عفونی آنها به صورت جداگانه جمع آوری گردد.

همچنین در پمپ بنزین و جایگاه های گاز و فروشگاه های بزرگ کیسه های قرمز رنگی قرار داده شده تا ماسک ها و دستکش های استفاده شده در داخل آنها قرار داده شده و جمع آوری شود.

رییس اداره محیط زیست شهرستان اراک نقش مشارکت شهروندان و توجه به مسئولیت اجتماعی در پیشگیری از انتشار این ویروس را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: علاوه بر پسماندهای بیمارستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید نظارت بر نحوه دفع پسماندهای عفونی اراک باتوجه به شیوع کرونا

تشدید نظارت بر نحوه دفع پسماندهای عفونی اراک باتوجه به شیوع کرونا