مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 10:402020-04-10اقتصادي

حداقل دستمزد سال 99، فشار بر بنگاه ها را بالا می برد


نایب رییس اتاق بازرگانی ایران معتقد است حداقل دستمزد تعیین شده برای کارگران در سال 1399، فشار بر بنگاه های اقتصادی را بسیار بالا خواهد برد و اگر چاره ای برای آن اندیشیده نشود، - این موضوع به می تواند هزینه هایی جدید برای اقتصاد ایران به وجود آورد.

حسین سلاح ورزی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هر ساله بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، در شورای عالی کار، نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت مذاکرات خود را انجام می دهند تا بر اساس واقعیت های اقتصادی جامعه، نرخ حداقل دستمزد نهایی شود.

وی ادامه داد: کارفرمایان همواره تاکید کرده اند که کارگران ستون اصلی هر واحد اقتصادی هستند و باید تلاش کرد که بهترین شرایط برای آنها فراهم شود اما در کنار آن درک شرایط کارفرما و مشکلات اقتصادی که این بخش در سال های گذشته تحمل کرده نیز اهمیت فراوانی دارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه افزایش 21 درصدی حداقل دستمزد در عمل برای کارفرما هزینه ای 40 درصدی دارد، توضیح داد: نماینده کارگران توقع افزایش بیش 25 درصدی دستمزد و نماینده کارفرمایان به افزایش 15 درصدی تاکید داشتند که هیچ کدام به خواسته خود نرسیدند و در نهایت با میانجیگری دولت و در نظر گرفتن همه شرایط افزایش 21 درصد دستمزد تصویب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداقل دستمزد سال 99، فشار بر بنگاه ها را بالا می برد

حداقل دستمزد سال 99، فشار بر بنگاه ها را بالا می برد