مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 06:052020-04-10اقتصادي

دریچه های تحتانی سد الغدیر باز شد


همزمان با افزایش تراز آب ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر ساوه و به منظور مدیریت حجم مخزن، دریچه های تحتانی این سد صبح امروز بازگشایی شد.

- ایسنا/مرکزی همزمان با افزایش تراز آب ذخیره شده در دریاچه سد الغدیر ساوه و به منظور مدیریت حجم مخزن، دریچه های تحتانی این سد صبح امروز بازگشایی شد.

رییس امور بهره برداری از سد الغدیر ساوه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وقوع سیلاب های احتمالی در پی ورود سامانه بارشی قوی و به منظور مدیریت ورود سیلاب احتمالی متاثر از بارش شدید باران و افزایش دبی ورودی آب به دریاچه سد، دریچه های سد الغدیر باز شد که در این صورت فضای بیشتری در دریاچه سد ایجاد خواهد شد.

سید جلال شاهرخ با اشاره به اینکه حجم کلی سد الغدیر ساوه 277 میلیون متر مکعب است، افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در دریاچه این سد از مرز 270 میلیون متر مکعب با دبی ورودی 40 متر مکعب بر ثانیه عبور کرد و به تراز نهایی بسیار نزدیک شده است.

به گفته شاهرخ، هدایت آب از دریچه های تحتانی تا زمانی که از شرایط سیلابی خارج شویم ادامه خواهد داشت و خروج آب از دریچه های سد الغدیر متناسب با میزان آورد آب به دریاچه سد است.

بدیهی است با کاهش دبی ورودی به رودخانه، دریچه ها بسته شده و ذخیره سازی آب در دریاچه سد ادامه خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریچه های تحتانی سد الغدیر باز شد

دریچه های تحتانی سد الغدیر باز شد