مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 05:052020-04-10سياسي

850 بنای غیرمجاز در حریم شهر تاریخی توس تخریب شد


سرهنگ محمدعلی مدیر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به قرار داشتن روستای زاک در حریم شهر تاریخی توس اشاره و بیان کرد: این عملیات بر اساس دستور قضایی با مشارکت یگان های حفاظت دستگاه های اجرایی، نظارت شورای حفظ حقوق بیت المال و دستور دادستانی مشهد صورت گرفت.

وی افزود: با حضور دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان و با همکاری یگان امداد، پاسگاه محلی و سایر دستگاه های مربوطه تخریب و قلع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی روستای زاک انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به تخریب ساختمان ها و ویلاهای غیرمجاز طی دو مرحله جداگانه از نخستین روز تا بیستم فروردین ماه جاری اشاره و بیان کرد: عرصه شهر تاریخی توس معادل 360 هکتار است که برای حومه آن نیز حریم درجه یک، دو و سه در نظر گرفته شده است که هر گونه ساخت و ساز در این حریم نیازمند اخذ مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی است.

مدیر افزود: ساخت و سازهای تخریب شده در اراضی ملی، عرصه های منابع طبیعی و حریم آثار و محوطه های تاریخی واقع شده بود روستای زاک دهستان درزاب در 6 کیلومتری شمال شهر تاریخی توس و فاصله 36 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

850 بنای غیرمجاز در حریم شهر تاریخی توس تخریب شد

850 بنای غیرمجاز در حریم شهر تاریخی توس تخریب شد