مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 04:352020-04-10فناوري

آزادسازی فرکانس 700 به اضطرار کرونا نمی رسد/ توسعه شبکه موبایل زمان بر است


رییس اسبق سازمان تنظیم مقررات ارتباطات معتقد است که استفاده از باند فرکانسی 700 مگاهرتز برای توسعه شبکه موبایل در زمان کوتاه قابل اجرا نیست و نمی تواند مشکل فعلی کندی اینترنت را رفع کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، موضوع مورد مناقشه وزارت ارتباطات و سازمان صدا و سیما بر سر مالکیت باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز این روزها بار دیگر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است و دلیل آن نیز این است که وزیر ارتباطات در توییتی دلیل کندی سرعت اینترنت کاربران موبایل را نبود فضای فرکانسی عنوان کرده است.

وزیر ارتباطات معتقد است که در شرایط فعلی بحران کرونا، می تواند با در اختیار داشتن باندهای فرکانسی 700 و 800 مگاهرتز از این فضا برای توسعه ظرفیت موبایل و رفع کندی سرعت اینترنت استفاده کند اما کارشناسان معتقدند که استفاده از این باند فرکانسی برای توسعه ظرفیت شبکه موبایل، زمان بر بوده و نیازمند سرمایه گذاری است.

ماجرای فرکانس 700 و 800 چیست نقطه اختلاف میان صدا و سیما و وزارت ارتباطات مربوط به مالکیت و بهره برداری از فرکانس رادیویی 700 و 800 مگاهرتز به چندین سال قبل برمی گردد.

چرا که این باندهای فرکانسی زمانی برای پخش آنالوگ برنامه های رادیویی و تلویزیونی استفاده می شد و هم اکنون با تغییر پخش برنامه های تلویزیونی به دیجیتال، این باندهای فرکانسی بلااست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی فرکانس 700 به اضطرار کرونا نمی رسد/ توسعه شبکه موبایل زمان بر است

آزادسازی فرکانس 700 به اضطرار کرونا نمی رسد/ توسعه شبکه موبایل زمان بر است