مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 فروردین 1399 ساعت 03:452020-04-10فناوري

پروژه فیبر نوری متوقف شده است؟


به گفته معاون وزیر ارتباطات، فناوری VDSL ترکیب فیبر نوری و سیم مسی است و در مقایسه با پروژه فیبر نوری تا منازل، مسیر کوتاه تری برای دسترسی به باند پهن پرسرعت است اما پروژه فیبر نوری نیز همچنان در کنار VDSL پیگیری می شود.

- به گفته معاون وزیر ارتباطات، فناوری VDSL ترکیب فیبر نوری و سیم مسی است و در مقایسه با پروژه فیبر نوری تا منازل، مسیر کوتاه تری برای دسترسی به باند پهن پرسرعت است اما پروژه فیبر نوری نیز همچنان در کنار VDSL پیگیری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اینترنت ADSL با بهره گیری از سیم مسی خطوط تلفن ثابت، جزو قدیمی ترین سرویس های اینترنت در جهان است که اطلاعات را از مراکز مخابراتی به روی مودم می آورد و البته با محدودیت هایی از جمله سرعت دانلود کمتر از 24 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود کمتر از دو مگابیت روبه روست، اما سرعت دانلود روی اینترنت VDSL که از ترکیب فیبر نوری و سیم مسی استفاده می کند، نزدیک به پنج برابر سرعت دانلود و سرعت آپلود آن نیز 10 برابر ADSL است.

اینترنت فیبر نوری (FTTx) مبتنی بر کابل های فیبر نوری است و از کابل های مسی یا خطوط تلفن استفاده نمی کند و کابل های فیبر نوری انتقال دهنده اطلاعات هستند.

به دلیل استفاده اینترنت فیبر نوری از سیگنال های نوری، کیفیت و سرعت بیش تری نسبت به ADSL و VDSL دارد و می تواند یک کیفیت و سرعت را بدون در نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه فیبر نوری متوقف شده است؟

پروژه فیبر نوری متوقف شده است؟