مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 فروردین 1399 ساعت 09:062020-04-09اقتصادي

زیان 25 میلیارد ریالی کرونا به تولیدکنندگان گل رز در یزد


اکبر شیخ علیشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ،افزود: با توجه به توصیه های بهداشتی در این مدت از اهدا و نثار گل در آیین عقد و عروسی ، لغو استقبال از زایران و مسافران، دیدارهای خانگی ، تولد، سالگرد ازدواج، مجالس ترحیم، مناسبت های منطقه ای، ملی و مذهبی و کاهش دید و بازدیدها مصرف گل به حداقل رسید.

شیخ علیشاهی خاطرنشان کرد: در استان یزد 13.

5 هکتار زمین کشاورزی به صورت باز و گلخانه ای به کشت انواع گل های زینتی اختصاص دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به تداوم پدیده خشکسالی و کم آبی، رویکرد وزارت جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت و ترویج گیاهان کم آبخواه مثل زعفران،پسته و غیره با ارزش اقتصادی بالاست.

صادرات 250 هزار شاخه گل زینتی از یزد مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی یزد اوایل اسفندماه 98 به ایرنا گفته بود که 250 هزار شاخه گل زینتی به کشورهای گرجستان و قرقیزستان در سال گذشته صادر شد.

وی با بیان اینکه پارسال 16 میلیون شاخه انواع گل های زینتی تولیدی یزد هم در بازار استان های مختلف کشور عرضه شد، گل ها را رز ، گلایول ، ژربرا و لیسیانتوس ذکر کرد که بیشتر در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای تولید می شود .

وی ، تعداد واحدهای گلخانه ای پرورش گل های زینتی استان را 26 مورد اعلام کرد و یادآور شد: تفت، یزد، مهریز و اشکذر از مناطق عمده تولید گل های زینتی استان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیان 25 میلیارد ریالی کرونا به تولیدکنندگان گل رز در یزد

زیان 25 میلیارد ریالی کرونا به تولیدکنندگان گل رز در یزد