مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 15:502020-04-08فرهنگي

میزان خسارت کرونا به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: همان طوری که بخش های تولیدی و خدماتی کشور از تعطیلی ناشی از کرونا دچار خسارت شده اند، حوزه فرهنگ و هنر نیز متحمل آسیب هایی شده و تقریبا همه بخش های این حوزه از حدود یک ماه و نیم گذشته تعطیل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز محمد محمدپور اظهار داشت: اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می شد، اکنون دچار مشکل شده و حتی تعدادی از هنرمندانی که فقط از طریق کارهای هنری چون اجرای موسیقی، تئاتر و امثال این ها امرار معاش می کردند، در بحران به سر می برند.

وی ادامه داد: آموزشگاه های آزاد هنری مشکل اجاره و تعهد به هنرآموزان خود را دارند؛ حوزه نشر و مطبوعات با مشکل مواجه شده و به خصوص مطبوعات مکتوب اجازه انتشار ندارند.

محمدپور یادآوری کرد: همه بخش های فرهنگی آذربایجان شرقی از جمله چاپ، نشر، حوزه موسیقی، هنرهای تجسمی، آموزشگاه ها و هنرستان ها تعطیل هستند؛ موسسات فرهنگی و هنری و موسسات قرآنی فعالیت نمی کنند و درآمدهایشان از این راه قطع شده است و در کنار آن، هزینه های اجاره و تعهدات نسبت به طرف های قرارداد نیز وجود دارد که در نهایت آسیب های زیادی را به بدنه فرهنگ استان وارد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان خسارت کرونا به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی

میزان خسارت کرونا به حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی