مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 15:202020-04-08پزشكي

«قشم» پیشگام مدیریت بحران «کرونا» در هرمزگان


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: عملکرد جزیره قشم برای ایجاد آمادگی و مدیریت در شرایط بحران بیماری کووید 19 جلوتر از دیگر نقاط استان هرمزگان بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم، حسین فرشیدی عصر امروز در نشست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت:  مدیریت صورت گرفته در جزیره قشم در راستای پشتیبانی از کادر درمانی و ارتقای ایمنی سلامت قشموندان، برای کنترل کرونا شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه همچنان در فاز حاد بیماری به سر می بریم، افزود: قطعا بعد از گذر از این بحران، دستورالعمل های بهداشت جهانی تغییر خواهد کرد و این نکات برای مقابله با کروناویروس، براساس اقلیم و جغرافیای هر کشور و منطقه، متفاوت و خاص آن ناحیه خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در ابتدای کار، رویکرد ما دریافت اطلاعات بیماران از طریق سامانه، پایش آن ها و در صورت نیاز بستری و قرنطینه سازی بود در حالی که الان باید به دنبال افراد ناق باشیم تا به فوریت اقدامات جداسازی و قرنطینه را انجام دهیم.

فرشیدی با بیان اینکه نداشتن هیچ آماری از مرگ و میر در جزیره نکته بسیار حائز اهمیتی است، ادامه داد: کنترل بیماری در کمتر از پنج درصد جامعه 150 هزار نفری قشم، ناشی از عملکرد مطلوب مسوولان در همکاری و پشتیبانی از شبکه درمان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قشم» پیشگام مدیریت بحران «کرونا» در هرمزگان

«قشم» پیشگام مدیریت بحران «کرونا» در هرمزگان