مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 10:402020-04-08پزشكي

هشدار درباره احتمال بیماری «شاربن» در مناطق سیل زده ریگان


رییس شبکه دامپزشکی ریگان درباره احتمال بروز بیماری شاربن(سیاه زخم) در مناطق سیل زده هشدار داد.

- هشدار درباره احتمال بیماری شاربن در مناطق سیل زده ریگان ایسنا/کرمان رییس شبکه دامپزشکی ریگان درباره احتمال بروز بیماری شاربن(سیاه زخم) در مناطق سیل زده هشدار داد.

محسن دهقانیان با اشاره به خسارت سیل به واحدهای دامی و تلف شدن بیش از 1000راس گوسفند و بز در شهرستان ریگان در شرق استان کرمان افزود: از ابتدای وقوع سیل گروههای عملیاتی دامپزشکی وضع مناطق سیل زده، بیماریابی و انجام اقدامات بهداشتی پیشگیرانه را ارزیابی و برای واکسیناسیون، سم پاشی و ضدعفونی جایگاههای نگهداری دام اقدام کرده اند که امیدواریم با تامین اعتبارات و اقلام مورد نیاز این عملیات در روزهای آینده به شکل گسترده تر ادامه یابد.

وی با اشاره به خطر بروز برخی بیماریهای دامی مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری شاربن(سیاه زخم) پس از وقوع سیل در این منطقه خاطر نشان کرد:خوشبختانه در سال های اخیر موردی از بروز این بیماری در استان کرمان گزارش نشده است.

به گفته رییس شبکه دامپزشکی ریگان، این باکتری می تواند به شکل اسپور(هاگ) سالها در خاک زنده بماند، و ممکن است با جابجایی و زیر رو شدن خاک در اثر سیل در معرض چرای دام قرار گرفته و دام را مبتلا کند تصریح کرد: این بیماری در گاو و گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره احتمال بیماری «شاربن» در مناطق سیل زده ریگان

هشدار درباره احتمال بیماری «شاربن» در مناطق سیل زده ریگان