مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 10:052020-04-08اجتماعي

کوهدشت 113 محوطه باستانی تا معاصر را رو کرد


بررسی باستان شناسی بخش درب گنبد کوهدشت علاوه بر شناسایی113 محوطه از دوره پارینه سنگی قدیم تا قاجار به کشف تبر سنگی دو رویه، سفال های معروف به «جی» و نقش برجسته ای احتمالا از دوره اشکانی منجر شد.

- بررسی باستان شناسی بخش درب گنبد کوهدشت علاوه بر شناسایی113 محوطه از دوره پارینه سنگی قدیم تا قاجار به کشف تبر سنگی دو رویه، سفال های معروف به جی و نقش برجسته ای احتمالا از دوره اشکانی منجر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، حمزه قبادی زاده ـ سرپرست هیأت باستان شناسی این محوطه تاریخی ـ با اعلام این خبر، هدف از این بررسی را تکمیل نقشه باستان شناسی استان لرستان و به دنبال آن نقشه باستان شناسی کشور اعلام کرد.

این باستان شناس با تاکید بر این که بخش درب گنبد شامل دو دهستان بلوران و درب گنبد، پیش از این به صورت محدود توسط دو باستان شناس به عنوان نخستین فصل بررسی باستان شناسی این بخش از شهرستان کوهدشت بررسی شده است، بیان کرد: در این بررسی 113 محوطه از دوره های مختلف شناسایی شد که بازه زمانی از دوره پارینه سنگی قدیم تا دوره قاجار را شامل می شود.

او از مهم ترین دستاوردهای این بررسی را شناسایی آثاری از دوره پارینه سنگی قدیم در شهرستان کوهدشت اعلام کرد و افزود: در بین یافته ها، تبر سنگی دو رویه که توسط متخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوهدشت 113 محوطه باستانی تا معاصر را رو کرد

کوهدشت 113 محوطه باستانی تا معاصر را رو کرد