مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 07:362020-04-08اقتصادي

بیش از یک هزارو 500 تن کود یارانه ای بین کشاورزان ابهر توزیع شد


مجید قزوینیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعطیلی 2 ماهه شرکت های پتروشیمی در زمستان، قاچاق کود به کشورهای همسایه، بالارفتن هزینه سوخت، چند برابر شدن کرایه های حمل و نقل و کندی کار تولید در اثر شیوع کروناویروس موجب شد که با کمبود کودهای شیمیایی یارانه ای مواجه شویم.

وی تصریح کرد: کمبود کود یارانه ای از 2 ماه قبل پیش بینی شده بود و در حال رایزنی با دبیر صنعت پتروشیمی کشور، مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی، مدیریت زراعت استان و فرماندار شهرستان جهت جذب به موقع سهمیه ابلاغی و توزیع آن هستیم.

قزوینیان با اشاره به سود جویی برخی از اخلال گران بازار نهاده های کشاورزی، تاکید کرد: با فروشندگان کودهای یارانه ای به قیمت آزاد به شدت برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر افزود: در همین راستا برای تنظیم بازار، طی بازدیدهای مستمر کمیته نظارت بر نهاده های کشاورزی، به تک تک فروشندگان غیرمجاز ، اخطاریه کتبی داده و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش های مردمی، فروشندگان متخلف به اداره تعزیرات معرفی خواهند شد و علاوه بر اعمال جریمه های سنگین، فروشگاه عرضه کودآزاد پلمب می شود.

وی بیان کرد: به کشاورزان توصیه می شود برای جبران کمبود کود اوره و جلوگیری از کاهش تولید ضمن مشاوره با کارشناسان جهاد کشاورزی، از سایر کودها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از یک هزارو 500 تن کود یارانه ای بین کشاورزان ابهر توزیع شد

بیش از یک هزارو 500 تن کود یارانه ای بین کشاورزان ابهر توزیع شد