مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 06:552020-04-08اقتصادي

عدم امهال سه ماهه اقساط وام مسکن، اقدام درستی بود؟


عدم امهال سه ماهه وام خرید مسکن، به دلیل آنکه کاهش قدرت وام دهی بخش مسکن را در پی داشت، اقدام درستی بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سیدحسن موسوی فرد، کارشناس اقتصادی، شب گذشته (19 فروردین) در برنامه تلویزیونی پایش که با موضوع برنامه های اقتصادی دولت برای مقابله با کرونا و حمایت از کسب و کارها پخش شد، با اشاره به اینکه تنفس های سه ماهه برای وام های قرض الحسنه امری مطلوب برای حمایت از اقشار آسیب پذیر است، گفت: این امر از آن جهت مطلوب است که پول باقی مانده از نپرداختن اقساط، به چرخه اقتصاد باز می گردد و باعث افزایش تقاضا و قدرت خرید مردم می شود.

وی بیان کرد: وام مسکن شامل استمهال سه ماهه نمی شود به دلیل آنکه نپرداختن اقساط آن باعث کاهش قدرت وام دهی بانک مسکن می شود و همین امر منجر به کاهش تقاضا در بازار مسکن می گردد، بهتر است که این وام ها پرداخت شود.

موسوی فرد گفت: همچنین دولت 25 هزار میلیارد تومان برای بحث یارانه ها و خدمات سلامت اختصاص داده است، دولت باید با استفاده از سامانه های رفاه ایرانیان و سامانه هدفمندی یارانه ها اقشار آسیب پذیر را شناسایی کند و به آنها کمک حمایتی نماید.

کارشناس اقتصادی برنامه پایش ادامه داد: به جای اینکه تسهیلات به کسب و کارها پرداخت شود که خطای آن خیلی بالاست، به مردم اعتبار خرید اختصاص دهد به گونه ای ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم امهال سه ماهه اقساط وام مسکن، اقدام درستی بود؟

عدم امهال سه ماهه اقساط وام مسکن، اقدام درستی بود؟