مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 05:352020-04-08اجتماعي

موسم بازگشت 135 هزار پرنده مهاجر از گیلان


معاون فنی حفاظت محیط زیست گیلان در این زمینه گفت : مهاجرت پرندگان از عرض های شمالی کره زمین شامل مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی همزمان با سرد شدن هوا و محدودیت منابع غذایی در این مناطق به تالاب های گیلان از اواخر شهریورماه آغاز می شود و این پرندگان تا نیمه اردیبهشت ماه متناسب با درجه دمای هوا در تالاب های استان می مانند و از منابع غذایی آن تغذیه می کنند.

منصور سربازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:در مجموع بیش از 135 هزار قطعه پرنده از 75 گونه پرندگان آبزی و کنار آبزی توسط کارشناسان این معاونت در 33 زیستگاه مهم استان سرشماری شده است.

وی با تاکید بر اینکه مرغابی سانان بیشترین گونه پرندگان مهاجر به گیلان هستند، عنوان کرد: بالاترین آمار پرندگان سرشماری شده در تالابهای انزلی، امیرکلایه و پارک ملی بوجاق بوده است.

تالاب ها به محیط هایی گفته می شود که میان خشکی و آب هستند و حجم آب موجود در آنها ممکن است بر اساس تغییر فصل کم یا خشک شود گیلان بدلیل اقلیمش برخوردار از تالاب هایی چون تالاب انزلی، امیرکلایه، بوجاق و نیز استیل آستاراست که هرساله میزبان پرندگان مهاجر عبوری، زمستانی و تابستانی می شوند و اینک موسم بازگشت آنها فرا رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسم بازگشت 135 هزار پرنده مهاجر از گیلان

موسم بازگشت 135 هزار پرنده مهاجر از گیلان