مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 05:152020-04-08پزشكي

پلمب 65 واحد کشتار غیرمجاز در اسلام آباد غرب/ در تأمین سلامت عمومی تعارف نداریم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، با شیوع ویروس کرونا و در راستای سلامت مردم با دستور دادستانی اسلام آباد غرب و نظارت دامپزشکی تعداد 65 مرکز غیرمجاز دام و طیور در شهرستان شناسایی و پلمپ شدند.

روستاهای تجر و برف آباد از جمله جاهایی بود که بیشترین کشتار غیرمجاز دام را داشتند، قصابان در این مناطق بدون رعایت موازین قانونی و بهداشتی و حتی شرعی، اقدام به ذبح احشام و فروش آن به مردم می کردند و فروش و مصرف این دام ها نیز با استقبال برخی ها مواجه بود.

شاید از جمله دلایل این استقبال و رغبت گروهی از مردم به خرید گوشت از این مراکز، قیمت پایین آن باشد و یا اینکه این مصرف کنندگان به خرید گوشتی که تازه و گاه در برابر دیدگان آن ها ذبح شده، رغبت نشان می دادند و ظاهر لاشه را نشانه سالم و بی عیب بودن دام میدانستند؛ غافل از اینکه بیش از 800 نوع بیماری مشترک دام با انسان و با علائم پیدا یا پنهان وجود دارد که برخی از این علائم از چشم قصابان و فروشندگان و مصرف کنندگان مخفی بود، حتی اگر لاشه دام عاری از هرگونه علائم بیماری باشد.

قاسمی رییس دامپزشکی اسلام آباد غرب در گفت وگو با فارس در این خصوص، اظهار داشت: ما دنبال بیکار کردن افراد نیستیم، بدنبال کشتار بهداشتی و عرضه فرآورده های دامی سالم به مردم بوده و هدف اصلی ما از این اقدامات، سلامت جامعه، قص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلمب 65 واحد کشتار غیرمجاز در اسلام آباد غرب/ در تأمین سلامت عمومی تعارف نداریم

پلمب 65 واحد کشتار غیرمجاز در اسلام آباد غرب/ در تأمین سلامت عمومی تعارف نداریم