مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 فروردین 1399 ساعت 03:052020-04-07اقتصادي

آزمایش 800 کانتینر محموله کشاورزی در مراکز قرنطینه گیاهی گمرکات آذربایجان غربی


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 15 روز نخست سال، ماموران فنی قرنطینه نباتی مدیریت حفظ نباتات در گمرکات مرزی استان، اقدام به آزمایش بیش از 800 کانتینر محموله صادراتی، - جعفر وحدت در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا 15 فروردین ماه، کارشناسان آزمایشگاهی جهاد کشاورزی با حضور مستمر در قرنطینه نباتی مرزهای بازرگان ماکو، صنم بلاغی پلدشت، رازی خوی، سرو ارومیه، تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت ارائه خدمات کردند.

وی گفت: در این مدت بیشترین صادرات از مرز زمینی تمرچین و بیشترین واردات از مرز ریلی رازی بوده است که در این بازه زمانی مقدار 8هزار و 857تن صادرات و 8 هزار و 205تن واردات محصولات کشاورزی انجام گرفته است که در بیش از 800 کانتینر حمل و جابجا شده اند و محموله ها مورد بررسی آفات و بیماری های قرنطینه ای قرار گرفته است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: عمده محصولات صادراتی کشاورزی عبارتند از خرما، کشمش، پسته، هندوانه، سیر، گوجه فرنگی و بیشترین حجم واردات را موز، بذر ذرت و ماشک تشکیل می دهد.

وحدت تصریح کرد: هدف از بازدید محموله های کشاورزی، جلوگیری از ورود هرگونه آفات و بیماری های خطرناک قرنطینه ای به کشور بوده و این در حالی است که در استان 8 مرکز قرنطی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش 800 کانتینر محموله کشاورزی در مراکز قرنطینه گیاهی گمرکات آذربایجان غربی

آزمایش 800 کانتینر محموله کشاورزی در مراکز قرنطینه گیاهی گمرکات آذربایجان غربی