مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 17:052020-04-07اقتصادي

ایجاد 120 واحد بانک نشا برای کشاورزان گیلان


علی درجانی سه شنبه شب در جلسه حفاظت از منابع آب استان در رشت بابیان اینکه شخم اولیه شالیزارها امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است اظهار کرد: انجام شخم اولیه و استفاده از روان آب ها و آب باران در اراضی شالیزاری این امر منجر به صرفه جویی 200 میلیون مترمکعبی مصرف آب در اراضی شالیزاری خواهد شد.

وی با اشاره به انجام 78 درصد از شخم اولیه اراضی شالیزاری استان گفت: در چندین روز آینده ، میزان شخم اولیه انجام شده به 90 درصد خواهد رسید.

وی ادامه داد: هماهنگی با سازمان آب منطقه ای استان در خصوص وضعیت منابع آب برای سال زراعی پیش رو انجام شده است و خوشبختانه از وضعیت مناسب منابع آبی تاکنون برخوردار بوده ایم.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز همکاران آب منطقه ای بخشی از این آب را روانه سدهای انحرافی و کانال های آبیاری کرده اند که کشاورزان می توانند با استفاده از این آب و بارندگی های روزهای آتی هر چه سریعتر نسبت به شخم اولیه باقیمانده اراضی خود اقدام نمایند.

کشاورزان براساس تقویم زراعی کشت شالیزارهای خود را انجام دهند درجانی با بیان اینکه تقویم زراعی کشت و کار برنج با مشارکت دستگاه های اجرایی و تحقیقاتی مرتبط استان تهیه و تدوین شده است به کشاورزان توصیه کرد که خزانه گیری برنج را از هفدهم فروردین تا هفتم اردیبهشت و نشاء کاری اراضی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 120 واحد بانک نشا برای کشاورزان گیلان

ایجاد 120 واحد بانک نشا برای کشاورزان گیلان