مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 11:072020-04-07پزشكي

افزایش شمار بیماران تنفسی درمانگاه های استان مرکزی نگران کننده است


دکتر محمد جمالیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اغلب بیماران تنفسی در روزهای اخیر افرادی هستند که در نوروز فاصله گذاری اجتماعی را جدی نگرفته و به سفر و دید و بازدید رفته بودند و یا در رعایت بهداشت فردی سهل انگاری کرده اند و اکنون با سپری شدن دوره کمون، علایم ابتلا به کووید 19 را دارند.

وی ادامه داد: رفتار مردم در هفته جاری با حضور پرتعداد در خیابان ها در شرایطی که هنوز کرونا مهار نشده عجیب و خطرناک است و اگر این رویه ادامه پیدا کند در 10 روز آینده موج جدیدی از بیماران مثبت کرونایی در استان رقم می خورد که ظرفیت درمانی را غافلگیر خواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با بازشدن طیفی از اصناف در صورت رعایت نکردن فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی استان در آستانه یک مشکل جدی قرار بگیرد و مجموعه درمانی که مدت زمان طولانی ایثارگرانه کار کرده اند با معضلات زیاد و دشواری مواجه شوند که انتظار است مردم به این موضوع توجه داشته باشند.

دکتر جمالیان با بیان اینکه در مبارزه با ویروس کرونا استان مرکزی در نیمه راه است، گفت: راهبردهای هدفمند و همدلی مردم و مسئولان سبب شد که سطحی از مدیریت بیماری در این استان حاصل آید اما مشکل هنوز هم پابرجاست و مردم باید محدودیت در حضور اماکن عمومی و خانه نشینی را همچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش شمار بیماران تنفسی درمانگاه های استان مرکزی نگران کننده است

افزایش شمار بیماران تنفسی درمانگاه های استان مرکزی نگران کننده است