مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 فروردین 1399 ساعت 03:152020-04-06سياسي

تعادل اکولوژیک زیست بوم دریای عمان در معرض تهدید قرار دارد


محمدرضا میرزایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ارزیابی ذخایر کف زیان خلیج فارس و دریای عمان طرحی ملی است که برای بررسی وضعیت فراوانی و پراکنش ماهیان کفزی دریای عمان هر سال در آب های سیستان و بلوچستان با استفاده از شناور تحقیقاتی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با نام فردوس1 انجام می شود.

وی بیان کرد: این گشت در سال 1398 نیز مانند سال های گذشته فعال بود و از آبان از شرقی ترین نقطه سیستان و بلوچستان یعنی منطقه گواتر آغاز و تا غربی ترین نقطه استان ادامه یافت.

مسوول گشت کفزیان دریای عمان افزود: نتیجه بررسی آمارهای دریافت شده از این گشت دریایی نشان می دهد که تغییرات کاهشی در تعداد و گونه آبزیان این دریا در نقاط مختلف رقم خورده است.

وی درباره اهداف اصلی انجام این گشت گفت: از مهمترین اهداف این گشت تحقیقاتی می توان به پایش و ارزیابی روند برداشت پایدار از منابع ماهیگیری دریای عمان اشاره کرد.

میرزایی ادامه داد: نتایج این گشت تحقیقاتی بیانگر میزان فراوانی گونه های مختلف آبزی، بویژه گونه های تجاری و مقایسه آن نسبت به سال های گذشته و اطلاع رسانی وضعیت ذخایر گونه های موجود به صیادان و مدیران شیلاتی است.

وی اظهارداشت: در گشت تحقیقاتی سال 1398 تعداد 70 ایستگاه نمونه برداری در اعماق مختلف از 10 متر تا 100 متر نمونه بردار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعادل اکولوژیک زیست بوم دریای عمان در معرض تهدید قرار دارد

تعادل اکولوژیک زیست بوم دریای عمان در معرض تهدید قرار دارد