مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 13:002020-04-06حوادث

دستگیر باند حفاری غیر مجاز در زرین آباد ایلام


رییس اداره میراث فرهنگی زرین آباد و سراب میمه شهرستان دهلران گفت: با اقدام مسوولین مربوطه این شهرستان، 4 نفر حفار غیر مجاز در زرین آباد دستگیر شدند.

- حجت اله عینی رییس اداره میراث فرهنگی زرین آباد و سراب میمه شهرستان دهلران عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: با اقدام مشترک نیروی انتظامی اداره میراث فرهنگی زرین آباد و سراب میمه 4 نفر از حفاران غیرمجاز در دام قانون گرفتار شدند.

وی افزود: در این راستا تعدادی ادوات حفاری، موتور برق، دریل برقی و ….

از افراد متخلف کشف و ضبط شد.

رییس اداره میراث فرهنگی زرین آباد و سراب میمه شهرستان دهلران گفت: با تشدید بازدیدهای نظارتی محسوس و نامحسوس از آثار تاریخی و محوطه های باستانی بخش زرین آباد و سراب میمه انجام می شود و افراد سودجو شناسایی و مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی با هشدار به این گونه افراد متخلف اذعان کرد: براساس  ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری غیر مجاز به منظور دستیابی به آثار تاریخی، 6 ماه تا 3 سال حبس در پی خواهد داشت و اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضبط می شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت ملی آثار کمک شایانی در بحث حفاظت و حراست آثار دارد، تاکید کرد: همه دستگاه ها باید در بحث حفاظت، حراست و انتقال آثار تاریخی به نسل ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیر باند حفاری غیر مجاز در زرین آباد ایلام

دستگیر باند حفاری غیر مجاز در زرین آباد ایلام