مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 07:582020-04-06اقتصادي

سازه ‏های آبخیزداری دامغان 250 هزار متر مکعب آبگیری شد


علی اکبر عباسی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در بارندگی های اخیر مناطق بالادست، دامنه ها و اراضی پایین دست شهرستان، رواناب های ناشی از بارندگی در پشت سازه های آبخیزداری ذخیره شد.

وی به نقش مهم سازه های آبخیزداری در مهار و کنترل سیلاب اشاره کرد و گفت: ذخیره این رواناب ها در سازه های آبخیزداری، از ایجاد صدمه و آسیب به اراضی مسکونی و کشاورزی جلوگیری کرد.

عباسی راد اضافه کرد: سازه های آبخیزداری احداث شده در شهرستان دامغان شامل بندهای سنگ و ملات در بالادست و بندهای خاکی و سازه های ویژه مناطق کم شیب در پایین دست است.

وی ادامه داد: بیش از 40 دستگاه سازه آبخیزداری در شهرستان دامغان به منظور جلوگیری و مهار سیل و همچنین نفوذ آب به داخل خاک و تغذیه سفره های آب زیرزمینی احداث شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان تصریح کرد: تا کنون بیش از 200 هزار مترمکعب عملیات سنگ و ملات و بیش از 300 هزار مترمکعب عملیات خاکی در شهرستان اجرا شده است که قادرند بیش از 2 میلیون مترمکعب آب را مهار و ذخیره کنند.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و 489 هزار و 692 هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای 98 درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازه ‏های آبخیزداری دامغان 250 هزار متر مکعب آبگیری شد

سازه ‏های آبخیزداری دامغان 250 هزار متر مکعب آبگیری شد