مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 07:302020-04-06اجتماعي

بازگشت دوباره ایران به توران/ دلبر و کوشکی به همنشینی ایران می روند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از انتقال موفق ایران تنها یوزپلنگ در اسارت با قابلیت تکثیر کشورمان به استان سمنان و زیستگاه اصلی این یوز خبر داد.

- بازگشت دوباره "ایران"به توران/"دلبر"و "کوشکی" به همنشینی "ایران"می روند ایسنا/سمنان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از انتقال موفق "ایران" تنها یوزپلنگ در اسارت با قابلیت تکثیر کشورمان به استان سمنان و زیستگاه اصلی این یوز خبر داد.

امیر عبدوس در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این انتقال موفق در پی یک کار کارشناسی شده که مطالعه آن بیش از 6 ماه به طول انجامیده، اجرایی شده و خوشبختانه فرآیند انتقال دیشب با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه به دلیل حساسیت محیط زیست کار مطالعاتی این طرح زمان بر شد افزود: مطالعات مکان یابی، نگهداری و بحث تکثیر در اسارت این یوز به طور دقیق انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه ایران یوزپلنگ منتقل شده یک یوز ماده جوان است خاطرنشان کرد: این یوزپلنگ تنها یوز در اسارتی است که قابلیت تکثیر در اسارت را نیز دارد.

وی با بیان اینکه این یوزپلنگ در حقیقت به زیستگاه خود بازگشته ادامه داد: ایران پیشتر از همین زیستگاه توران که مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در ایران و جهان است گرفته شده و اینک نیز به همان ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت دوباره ایران به توران/ دلبر و کوشکی به همنشینی ایران می روند

بازگشت دوباره ایران به توران/ دلبر و کوشکی به همنشینی ایران می روند