مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 07:002020-04-06سياسي

110 هزار زندانی چگونه آزاد شدند؟


از جمله تحولات در دوره ریاست جدید قوه قضاییه توجه به سیاست های حبس زدایی است و در این میان حدود 110 هزاز زندانی با اعطای عفو و مرخصی از زندان ها آزاد شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، در آخرین روزهای سال 98 بود که خبر رسید بسیاری از زندانیان مشمول عفو شده و می توانند به مرخصی بروند و آزاد شوند.

این اتفاق به دنبال بخشنامه رییس قوه قضاییه بود که منجر شد تا 85 هزار نفر از مرخصی ها بهره مند شدند.

در این میان زندانیان سیاسی و امنیتی نیز بی نصیب نماندند و به گفته مسوولان عالی قضایی در بخشنامه جدید برای اعطای مرخصی به این زندانیان نیز پیش بینی لازم شده و بیش از 50 درصد از زندانیان امنیتی نیز از مرخصی استفاده کردند.

**ویژگی های خاص عفو زندانیان در درخواست عفو اخیر نکته قابل توجهی وجود دارد که تاکنون بی سابقه بوده است و از جمله آن می توان به مشمول ضوابط عفو قرار گرفتن محکومان جرائم امنیتی کمتر از پنج سال اشاره کرد.

نکته حائز اهمیت دیگر در عفو اخیر این است که تعدادی از افرادی که مشمول بخشنامه اسفندماه رییس قوه قضاییه شدند و به مرخصی رفتند نیز دیگر به زندان بازنمی گردند.

  علی باقری معاون امور بین الملل وحقوق بشر قوه قضاییه نیز در توضیح ویژگی های این عفو بی سابقه گفت: کسی که تخلفی کرده است و برای  تادیب به زندان می ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

110 هزار زندانی چگونه آزاد شدند؟

110 هزار زندانی چگونه آزاد شدند؟