مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 06:302020-04-06پزشكي

افسردگی دوران بارداری و پس از زایمان


تجربه بارداری یکی از شیرین ترین تجربه های زندگی هر زنی است، دورانی که با وجود سختی هایی که دارد از ذهن هیچ مادری پاک نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام رسانت، اما با این وجود گاهی اوقات این دوران شیرین می تواند دستخوش تغییرات و بروز ناراحتیهایی برای مادر شود.

حس پرورش موجودی درون خود و احساس بار مسئولیتی جدید در زندگی برای برخی مادران بشدت باعث اضطراب و نگرانی و در پی آن بروز افسردگی می شود.

آیا درباره اختلالات روحی و جسمی در دوره بارداری چیزی شنیده اید؟ دوره بارداری، دوره ای است که با تغییرات فراوانی از جمله تغییرات فیزیکی بدن، تغییر سبک و روش زندگی، مراقبت های مخصوص دوران بارداری و البته تغییرات خلقی و روحی فرد همراه است.

گاهی مواجهه با این تغییرات که ناگهان به زندگی فرد وارد شده اند، باعث ایجاد چالش ها و درگیری های روحی بسیار و احساس غم و خستگی می شود.

افسردگی، غم و اضطراب دوره بارداری گاهی هفته ها و حتی ماهها به طول می انجامد و این حالات اگر فرد سابقه افسردگی پیش از زمان بارداری را داشته باشد او را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از سوی دیگر این دوران همراه با تجربه احساسات جدیدی در مادر است.

نگرانی های مربوط به زایمان و تولد نوزاد، چگونگی تربیت و آینده فرزند، واکنش های اطرافیان نسبت به خبر بارداری به خصوص همسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی دوران بارداری و پس از زایمان

افسردگی دوران بارداری و پس از زایمان