مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 06:302020-04-06اقتصادي

21 میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار قزوین تخصیص یافت


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از مجموع 25 میلیون مترمکعب آب تخصیصی به اراضی شیبدار استان 21 میلیون 820 هزار مترمکعب مورد تأیید وزارت نیرو قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فاطمه خمسه صبح دوشنبه در جلسه بررسی طرح تأمین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب دار استان با حضور معاونین و مشاور طرح اظهار کرد: سهم حقابه از آب شاهرود برای اراضی شیب دار استان سالانه 21 میلیون متر مکعب تعیین شده است که برای 11 میلیون و 20 هزار متر مکعب آن قبلاً توسط استان گیلان مجوز صادر شده و برای 10 میلیون و 800 هزار مترمکعب دیگر نیز مجوز جدید توسط استان قزوین صادر شده است.

وی افزود: تاکنون مجوزه ای صادره جدید در استان قزوین در سطح 2266 هکتار با حجم تخصیص آب 10 میلیون و 800 هزار متر مکعب و استان گیلان نیز قبلاً برای 2377 برای هکتار با حجم 11 میلیون و 20 هزار متر مکعب مجوز صادر کرده است.

خمسه تصریح کرد: این مجوزها در سه بخش برای باغات سه تا 10 ساله، باغات سنتی دارای تنش آبی و همچنین طرح توسعه باغ زیتون قبل سال 94 صادر شده است.

وی با بیان اینکه تخصیص حقابه یاد شده بخش زیادی از مشکل آبرسانی به باغ های زیتون طارم سفلی را حل می کند، افزود: این میزان حقابه با پیگیری های مسؤولان استانی، وزرات جهاد کشاورزی و رایزنی با وزارت نیرو تعیین شده به اراضی شیب دار استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21 میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار قزوین تخصیص یافت

21 میلیون مترمکعب آب به اراضی شیبدار قزوین تخصیص یافت