مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 05:372020-04-06اقتصادي

ظرفیتهای استان مرکزی برای تحقق شعار جهش تولید


هر چند استان مرکزی در کشور به صنعتی بودن شهرت دارد، اما به واقع در این استان ظرفیتهای مختلف دیگری برای رسیدن به جهش تولید وجود دارد و 65 درصد از جمعیت این استان را کارگران توانمند تشکیل می دهند که تاکنون در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید برای کشور و استان مرکزی گام های بلندی برداشته اند.

بخش تعاون یکی از ظرفیتهای استان مرکزی است که تاکنون پنج هزار و 500 شرکت تعاونی در این استان تشکیل شده و با وجود فعالیت 2 هزار و 300 شرکت تعاونی فعال، بیش از 20 هزار فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شده و این بخش در سال های گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید نیز سهم به سزایی داشته و به طور قطع در راستای جهش تولید نیز رسالت سنگینی برعهده دارد.

استان مرکزی در 2 سال گذشته جزو استان های برتر به لحاظ کاهش نرخ بیکاری بوده و با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و مشکلات اقتصادی و تحریم ها، موفق به کاهش کاهش نرخ بیکاری شده به طوری که 15 هزار اشتغال در سال 98 در بخش های مختلف استان ایجاد شد که این مهم بیانگر مسیر هموار برای رسیدن به جهش تولید در این استان است.

استان مرکزی سال رونق تولید را به خوبی سپری کرد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان در طول سال های اخیر و به دلیل برخی واگذاری های صنایع به بخش خصوصی با مشکلات زیادی در حو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیتهای استان مرکزی برای تحقق شعار جهش تولید

ظرفیتهای استان مرکزی برای تحقق شعار جهش تولید