مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 05:002020-04-06بين الملل

تحلیلگر لبنانی مطرح کرد؛ آغاز جنگ نرم امنیتی و اطلاعاتی علیه لبنان و حزب الله


تحلیلگری لبنان ترور یکی از اعضای کادر حزب الله لبنان در جنوب این کشور را ورود این جنبش به جنگ نرم اطلاعاتی و امنیتی خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پیکر بی جان محمد علی یونس از اعضای کادر حزب الله یکشنبه (دیروز) در کنار خودرویی در جنوب لبنان پیدا شد.

گرچه شبکه ها و وب سایت های لبنانی نزدیک به حزب الله مانند المنار، العهد و المیادین هنوز خبری رسمی از این جنبش درباره ترور این فرد نامبرده منتشر نکرده اند اما وبگاه هم در گزارشی در این باره نوشت، ترور یونس در یک کمین تأکید می کند که این توطئه در چارچوب تحریک حزب الله، اعضای  کادر آن و هل دادن آن به سمت اقدامات انتقام جویانه فوری از اسراییل و مزدوران آن در لبنان صورت می گیرد.

در ادامه این گزارش آمده: سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله از وجود این توطئه آگاه بود زمانی که تمام فشارها برای مداخله و جلوگیری از آزادی عامر الفاخوری و رفتن وی به سفارت آمریکا در لبنان را رد کرد و بالاترین درجه خودکنترلی را از خود نشان داد اما به نظر می رسد این طرح ریخته شده تا شعله آشوب در لبنان را بالا بکشد.

رأی الیوم افزود، نکته قابل توجه آن است که چند روز پس از آزادی الفاخوری، انطوان الحایک ترور شد و درست پس از آن محمد علی یونس که مسؤول تعقیب مزدوران است، در جنوب لبنان ترور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر لبنانی مطرح کرد؛ آغاز جنگ نرم امنیتی و اطلاعاتی علیه لبنان و حزب الله

تحلیلگر لبنانی مطرح کرد؛ آغاز جنگ نرم امنیتی و اطلاعاتی علیه لبنان و حزب الله