مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 03:402020-04-06بين الملل

ماهاتیر محمد:از انگلیس متنفر شدم چون می خواستند مالزی را مانند فلسطین کنند


«ماهاتیر محمد» که طولانی ترین دوره نخست وزیری در مالزی را بر عهده داشته در گفت وگویی به توطئه ناموفق انگلیس در کشورش و دلیل تنفرش از این کشور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی که در مارس گذشته استعفا داد و طولانی ترین دوره نخست وزیری در این کشور را بر عهده داشته، به گفت وگو با برنامه شاهد علی العصر شبکه الجزیره قطر نشست و توضیح داد چگونه احساس دوستی و تحسین او نسبت به انگلیس به تنفر و خشم تبدیل شد.

وی گفت، زمانی که در دوران مدرسه بوده مانند بسیاری از مردم مالزی طرفدار انگلیس بوده زیرا آنها در آن زمان تفاوت بسیاری میان حکومت استبدادی در کشورشان که بر تمام ثروت مالزی دست انداخته بوده و استعمارگران انگلیسی در مالزی می دیده اند.

ماهاتیر محمد در این گفت وگو تصریح کرد، به خاطر نظم و انضباطی که از انگلیسی ها دیده بود در مدرسه ای انگلیسی درس خواند و تاریخ و فرهنگ انگلیسی را فرا گرفت و فکر می کرد که آنها ملتی شکست ناپذیر هستند اما زمانی که ژاپنی ها، انگلیسی ها را شکست دادند و آنها را مجبور به خروج از مالزی کردند، این تصور او نیز شکسته شد.

وی گفت: در آن زمان دریافتم بریتانیایی ها هم ممکن است از یک امت و ارتش آسیایی شکست بخورند و فهمیدم ژاپنی ها منضبط تر و دارای برنامه ریزی بهتری نسبت به ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهاتیر محمد:از انگلیس متنفر شدم چون می خواستند مالزی را مانند فلسطین کنند

ماهاتیر محمد:از انگلیس متنفر شدم چون می خواستند مالزی را مانند فلسطین کنند