مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 03:152020-04-05اقتصادي

مطالعات نقشه مدیریت سیلاب گرگانرود و قره سو انجام شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، سیدمحسن حسینی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت سیلاب و مهندسی رودخانه یکی از اقدامات آب منطقه ای بوده که با هدف کاهش خسارت ها، آرامش عمومی و جلوگیری از وقفه در تولید انجام می شود.

حسینی افزود: هزار و 360 کیلومتر تعیین حد و بستر رودخانه ها طی سال های گذشته، 650 کیلومتر علامتگذاری حد بستر رودخانه ها و انجام مطالعات در زمینه تهیه نقشه های اجرایی مدیریت سیلاب در گرگانرود و قره سو و تعیین سیلابدشت ها با دبی برگشت های مختلف، بخشی از فعالیت های مهندسی رودخانه طی سال گذشته و امسال است.

وی گفت: در دو ماه تداوم سیل و آبگرفتگی اراضی در ابتدای سال 98 حدود 100 کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی و از ابتدای خرداد تا انتهای سال 98 هم عملیات لایروبی در بیش از 250 کیلومتر از رودخانه ها انجام شد که این روند در سال 99 هم ادامه دارد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: از جمله برنامه های شرکت آب منطقه ای گلستان در خصوص انحراف آب سیلاب، اجرای سد آقدکش و کانال ها است که سد آقدکش حدود 50 درصد، کانال قرنجیک در آق قلا حدود 20 درصد و بند ولی هم تاکنون حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در سال 99 پیشرفت قابل توجهی در این پروژه ها را شاهد باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعات نقشه مدیریت سیلاب گرگانرود و قره سو انجام شد

مطالعات نقشه مدیریت سیلاب گرگانرود و قره سو انجام شد