مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 فروردین 1399 ساعت 00:202020-04-05سياسي

تاثیر اخبار جعلی و شایعات در زمان شیوع ویروس کرونا بر حوزه شناختی افراد


عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه با بیان اینکه اخبار جعلی در زمان شیوع کرونا خسارات جدی بر حوزه شناختی افراد داشت، گفت: در معرض مداوم اخبار بودن بر روی فرایندهای شناختی و تفکری مخاطب اثرات منفی دارد.

- معصومه نصیری عضو کمیته علمی کنفرانس علوم شناختی و رسانه خبرگزاری فارس در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس اظهار کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا ما شاهد شیوع انواع ویروس های رسانه ای اعم از اخبار جعلی و شایعات بودیم که خسارات و اثرات جدی بر افکار عمومی و حوزه های شناختی آنها بر جای گذاشت.

تاثیراتی که در اکثر مواقع موجب انحراف مخاطبان از کنشگری صحیح در شرایط بحرانی کرونایی نیز شد.

  *اخبار جعلی در زمان شیوع کرونا خسارات جدی بر حوزه های شناختی افراد گذاشت وی با تاکید بر اینکه در معرض مداوم اخبار بودن بر روی فرآیندهای شناختی و تفکری مخاطب اثرات منفی دارد، تصریح کرد: همانطور که می دانیم تفکر باید در قالب زمانی مشخص صورت گیرد که این قالب باید بدون اختلال باشد و هر نویز و پارازیت بیرونی می تواند این فرایند را در نواحی شناختی فرد، مخدوش کند.

  این عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران افزود: شما تصور کنید حوزه تفکری افراد مدام در معرض انواع اطلاعات گمراه کننده و مسموم قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر اخبار جعلی و شایعات در زمان شیوع ویروس کرونا بر حوزه شناختی افراد

تاثیر اخبار جعلی و شایعات در زمان شیوع ویروس کرونا بر حوزه شناختی افراد