مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 10:102020-04-05بين الملل

انصارالله: عربستان در اجرای توافق اردن کارشکنی می کند


رییس کمیته ملی امور اسیران انصارالله، ائتلاف متجاوز سعودی را به کارشکنی در مسیر اجرای توافقنامه اردن درباره تبادل اسیران متهم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالقادر المرتضی، رییس کمیته ملی امور اسیران انصارالله و عضو هیات مذاکره کننده این جنبش در گفت وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: ائتلاف سعودی تاکنون به تعهد خود در زمینه اجرای بخش نخست توافقنامه اردن برای تبادل اسیران عمل نکرده است و اسیران ارتش و کمیته های مردمی که نامشان داده شده بود، هنوز آزاد نشده اند.

وی افزود: طرف مقابل (ائتلاف متجاوز عربی) بدون اینکه به این توافقنامه پایبند باشد خواستار اجرای بخش اول آن از سوی ماست و اسامی اسیرای که تا کنون آزاد نشده اند را ارائه می کند.

این درحالی است که معمر الإریانی، وزیر اطلاع رسانی دولت عبد ربه منصور هادی خواستار مداخله سازمان ملل در این زمینه شده است! المرتضی همچنین گفت: توافقنامه اردن برای تبادل 1420 اسیر طی دو مرحله اجرا خواهد شد؛ در مرحله اول 1120 اسیر و در مرحله دوم نیز 300 اسیر مبادله خواهد شد که 700 تن از این تعداد اسیران وابسته به ارتش و کمیته های مردمی یمن و 420 اسیر دیگر نیز سعودی و سودانی هستند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح یمن لیست نام همه اسیران خود را ارائه کرده و به تبادل 1420 اسیر پایبند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انصارالله: عربستان در اجرای توافق اردن کارشکنی می کند

انصارالله: عربستان در اجرای توافق اردن کارشکنی می کند