مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 09:302020-04-05اقتصادي

ذخیره 33 میلیون مترمکعب آب در البرز با انجام عملیات آبخیزداری


معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان البرز از ذخیره 33 میلیون مترمکعب آب در استان با انجام عملیات آبخیزداری خبر داد.

- اصغر بیات در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص میزان پیشرفت طرح های آبخیزداری اجرایی استان طی سال گذشته، اظهار کرد: در این راستا بیش از 85 درصد اقدامات در حوزه مربوطه انجام شده است، باقی کارها نیز بعد از مناسب شدن شرایط جوی آغاز خواهد شد و طی دو ماه به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شدت بارش ها در البرز و همچنین پراکندگی بارش در قیاس با مدت مشابه سال قبل کمتر بوده است، گفت: این مهم درعدم بروز مشکل در حوزه های آبخیز استان به هنگام وقوع بارش های نوروزی امسال مؤثر بوده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان البرز افزود: با توجه به گزارش سایت قطره و به نقل ازهایی که از نقاط مختلف استان از جمله روستاهای فشند ، سیبستانم و خور شهرستان ساوجبلاغ و یا روستاهای واقع در جاده چالوس مانند کندر ، ارنگه ، نشترود ، واریان ، تکیه سپهسالار و یا آزادبر دریافت کرده ایم، سازه های آبخیز کار شده در آنجا نقش مؤثری در جلوگیری از مخاطرات سیل داشته است.

اقدامات آبخیزداری مانع بروز سیل در البرز شد بیات در ادامه افزود: در شهرستان اشتهارد نیز در روستاهای ایپک و قره ترپاق که فروردین ماه سال 98 در آن نقاط به دنبال بروز سیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 33 میلیون مترمکعب آب در البرز با انجام عملیات آبخیزداری

ذخیره 33 میلیون مترمکعب آب در البرز با انجام عملیات آبخیزداری