مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 08:562020-04-05سياسي

جای خالی کارگران در دستورالعمل ها


با بالاگرفتن زمزمه های برگشت کارگران به محیط های کاری و گفتن از بایدها و نبایدها، فعالان این حوزه از نگرانی هایی می گویند که سلامت و امنیت شغلی کارگران را تهدید می کند.

- آنها می گویند کارگران کارگاه های کوچک در حال بازگشت به کارند و این یعنی دو برابر شدن خطر برای آنها.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی خدایی، فعال کارگری، نبود امنیت شغلی کارگران قرارداد موقت و روزمزد را مسائلی قدیمی می داند و به روزنامه شهروند می گوید: نبود امنیت شغلی مسأله همیشگی کارگران قرارداد موقت بوده و با شیوع کرونا این نگرانی وجود دارد که با حاضر نشدن در محیط کارشان، شغل شان را از دست بدهند.

شیوع کرونا و واهمه همه گیر شدن و بالا رفتن آمار مبتلایان منجر به تصویب و تدوین پروتکل ها و دستورالعمل هایی برای تأمین سلامت شهروندان شد؛ پروتکل هایی که هنوز در میزان اجرایی و الزام آور بودن شان تردیدهایی وجود دارد.

خدایی با اشاره به این که پروتکل هایی برای حفظ سلامت کارگران به کارگاه ها و کارخانجات ابلاغ شده اند، می گوید: پروتکل هایی ابلاغ شده اما متأسفانه گزارش های کارگاه های کوچک از اجرایی نشدن آنها خبر می دهند.

البته بعضی از کارگاه های تولیدی و صنعتی در دوران کرونا و تعطیلی مراکز مختلف برای تأمین نیازهای اولیه مردم به فعالیت شان ادامه می دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی کارگران در دستورالعمل ها

جای خالی کارگران در دستورالعمل ها