مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 08:502020-04-05پزشكي

نقش فناوری 5G در آینده در مبارزه با ویروس ها/ قدرت بخشیدن به مراقبت های بهداشتی


در پی کاربرد فناوری های جدید در مبارزه با ویروس کرونا، گروه علوم و فناوری های نوین پژوهشگاه فضای مجازی نقش فناوری 5G را در مبارزه با ویروس های آینده بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کاربرد فناوری های جدید توسط چین در مبارزه با ویروس کرونا (COVID-19 ) تأثیرات به سزایی داشته است.

به نحوی که با شیوع این ویروس، اپراتورهای 5G ، تولیدکنندگان تجهیزات و ارائه کنندگان راه حل های کاربردی صنعتی، دست به دست هم داده اند تا با کمک برنامه های کاربردی جدید از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

از این رو به نظر می رسد فناوری تجاری سازی شده 5G می تواند نقش درخشانی در حوزه بهداشت و درمان، آموزش، رسانه و سایر زمینه ها داشته باشد.

برای مثال ارائه خدمات درمانی از راه دور در برخی از بیمارستان ها از جمله بیمارستانی در شهر ووهان که مرکز شیوع کووید 19 است و برخی از مراحل درمانی با CT و X-ray از طریق ابر 5G صورت می گیرد.

با این راه کار پزشکان از خارج شهر قادرند تصاویر CT و سایر تصاویر پزشکی بیماران را بررسی کنند.

به این ترتیب کمبود وجود رادیولوژیست ها در ووهان چیم جبران شده و بهره وری غربالگری افراد مشکوک به این ویروس افزایش یافته است.

در این باره گروه علوم و فناوری های نوین پژوهشگاه فضای مجازی در گزارشی به نقش 5G در آینده مبارزه با ویروس ها اشاره کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش فناوری 5G در آینده در مبارزه با ویروس ها/ قدرت بخشیدن به مراقبت های بهداشتی

نقش فناوری 5G در آینده در مبارزه با ویروس ها/ قدرت بخشیدن به مراقبت های بهداشتی