مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 08:302020-04-05اقتصادي

پایش 8 هزار هکتاری ملخ در اراضی قیروکارزین


مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به هجوم ملخ صحرایی در دوازدهم اسفندماه به این شهرستان، گفت: اکیپ های ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان بیش از هشت هزار و 500 هکتار از اراضی ملی و قابل کشت را رصد کرده است.

- ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین با اشاره به هجوم ملخ صحرایی در دوازدهم اسفندماه به این شهرستان، گفت: اکیپ های ردیابی و مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان بیش از هشت هزار و 500 هکتار از اراضی ملی و قابل کشت را رصد کرده است.

مهدی همتی یکشنبه 17 فروردین در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به ارزیابیهای انجام شده 212 هکتار از اراضی پایش شده نیاز به مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی بالغ را داشته که به خوبی اقدامات لازم انجام شده است.

او با تاکید بر اینکه سمپاشیها با مشارکت فعالانه باغداران و کشاورزان مناطق آلوده انجام شده است، اظهار کرد: بیش از 200 لیتر سم دلتامترین مورد نیاز تهیه و برای مبارزه به صورت رایگان در اختیار اکیپهای سمپاشی قرار گرفت که با نظارت کارشناسان استفاده شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قیر و کازرین، چهار منطقه حاجی آباد، دشتک سیاه، رودخانه باز و زاخرویه قیروکارزین در پنج مرحله از ملخهای مهاجم پاکسازی شدهاند که با بررسیهای انجام شده مبارزه موفقیت آمیز بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش 8 هزار هکتاری ملخ در اراضی قیروکارزین

پایش 8 هزار هکتاری ملخ در اراضی قیروکارزین