مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 08:002020-04-05اقتصادي

به نامِ آب و به کامِ کشاورزان نقش رستم را زیر پا می گذارند+ فیلم


سال ها قبل به خاطر عبور ریل راه آهن از عرصه اش، داغِ ثبت جهانی را به دل اش گذاشتند و حالا در خلوتی کرونا برای زمینِ کشاورزی در عرصه و حریم اش با مته ی سنگین به دل زمین ضربه می زنند، - شاید آبِ باقی مانده از سفره های زیرزمینی نقش رستم را هم بخشکانند و با خیال راحت نشست ها زمین، کعبه زرتشت را به دو نیم کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از یک سو در بوق و کرنا می کنیم که قرار است نقش رستم را همراه با نقش رجب به پرونده ی جهانی شده ی تخت جمشید الحاق کنیم و از سوی دیگر مجوز پشت مجوز از دستگاه های رسمی و خصوصی است که برای منفعت طلبی ها تیشه به ریشه ی نقش رستم می زنند.

پاییز سال 1395 با طرح مسیر جدیدی برای عبور دیگر مانند ساخت کارخانه های مختلف و کندوی سیلوی گندم در حریم محوطه میراث جهانی تخت جمشید و نقش رستم بتوان راحت تر گذشت اما فرونشست زمین در اطراف نقش رستم و تخت جمشید به دلیل خشکسالی ها در طول حدود چهار سال گذشته تا امروز و ترک هایی که به کعبه ی زرتشت هم راه پیدا کردند، دلیلی بر اخطارهایی است که نمی گذارد پرونده ی الحاقی به یونسکو برسد.

و حالا در کنار آن همه هشدار مبنی بر فرونشست زمین در این محوطه ها، باز هم کشاورزان درست مانند قدم هایی که در نزدیکی تخت جمشید برای کشیدن آب از زمین برداشتند، این بار سراغ نقش رستم رفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به نامِ آب و به کامِ کشاورزان نقش رستم را زیر پا می گذارند+ فیلم

به نامِ آب و به کامِ کشاورزان نقش رستم را زیر پا می گذارند+ فیلم