مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 07:362020-04-05اقتصادي

طرح اصلاح و توسعه باغات چهارمحال و بختیاری اجرا می شود


ذبیح الله غریب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی در سال زراعی جاری با حمایت مستقیم دولت در سطح باغات این استان و در سال جهش تولید با جدیت اجرا می شود.

وی، با اشاره به روند خشکسالی در یک دهه اخیر و حمله آفات، بروز بیماری ها و ضعف درختان در باغات استان گفت: با اجرای طرح تقسیم بندی باغات استان، باغات درجه 3 حذف و با کشت نهال های جدید و اصلاح شده ،این باغات از طریق اعتبارات یارانه ای استانی احیا می شوند.

رییس سازمان جهادکشاورزی پیش بینی کرد: با برنامه ریزی انجام شده در سالجاری بیش از 2 هزار و 500 هکتار از باغات استان اصلاح و 650 هکتار باغ جدید جایگزین شود.

وی، با بیان اینکه بیشترین سطح باغات درجه 2 استان به ترتیب در شهرستان های سامان و بن وجود دارد، تصریح کرد: اقدامات اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ نیز در دستورکار قرار دارد.

غریب، در خصوص اصلاح سیستم آبیاری باغات استان نیز گفت: با تغییر روش های آبیاری سنتی و غرقابی به آبیاری قطره ای و نوین، شیوع آفات، بیماری های باغی و مصرف آب در سال زراعی گذشته کاهش چشمگیری یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح اصلاح و توسعه باغات چهارمحال و بختیاری اجرا می شود

طرح اصلاح و توسعه باغات چهارمحال و بختیاری اجرا می شود