مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 07:362020-04-05اقتصادي

حدود 3 میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن سدهای خوزستان می شود


داریوش بهارلویی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با کاهش میزان خروجی آب از سدهای استان، آبگیری مخازن برای تأمین مصارف تابستانه شروع شده است و در این راستا تلاش می شود حداکثر استفاده از شرایط به خصوص در حوضه هایی که با کسری منابع روبه رو هستند به عمل آید.

وی افزود: میزان بارش ها رخ داده از ابتدای سال آبی تاکنون 458 میلی متر در سطح حوضه های آبریز است که 2 درصد بیش از مقادیر نرمال گزارش شده است.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق استان خوزستان ادامه داد: همچنین طی 15 روز گذشته ارتفاع بارش حوضه ای 60 میلی متر بوده است که 39 درصد رشد مثبت نسبت به نرمال 15 روز گذشته دارد.

بهارلویی خبر داد: از ابتدای سال آبی تا نیمه فروردین ماه 15 میلیون و 773 هزار مترمکعب آب وارد مخازن سدها و رودخانه های استان شده است که نسبت به بلندمدت آمار، 10 درصد کاهش داشته است ولی شدت کاهش و یا افزایش ورودی ها در همه حوضه ها یکسان نبوده است.

وی اضافه کرد: میزان کاهش عادی رواناب های ورودی نسبت به مقادیر نرمال در حوضه کارون معادل یک میلیون و 779 هزار مترمکعب، در حوضه مارون 368 هزار مترمکعب، در حوضه جره 62 هزار مترمکعب و در حوضه زهره 812 هزار مترمکعب است.

مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق استان خوزستان تصریح کرد: در همین حال در حوضه دز 72 هزار مترمکعب و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 3 میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن سدهای خوزستان می شود

حدود 3 میلیارد مترمکعب آب وارد مخازن سدهای خوزستان می شود