مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 07:162020-04-05پزشكي

والدین از ایجاد حس ترس و اضطراب در فرزندان بپرهیزند


پریسا خانعلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در زمانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس تعطیل هستند و برنامه ها و رویدادهای دیگر هم برگزار نمی شود کودکان و نوجوانان بیشتر به حمایت های عاطفی پدر و مادر نیازمندند و این امر مستلزم دقت نظر و توجه بیشتر از سوی والدین است.

وی با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای ارتباط با بچه ها در خانه ادامه داد: لازم است که والدین برای صحبت کردن با فرزندان پیشقدم شوند، با آرامش درباره بیماری با آنان صحبت کنند و اجازه دهند تا کودکان و نوجوانان احساسات خود را بروز دهند.

این پژوهشگر علوم رفتاری و تربیتی اضافه کرد: پدران و مادران باید در مورد آنچه فرزندان این روزها از اخبار مختلف به ویژه بیماری کووید-19 می شنوند و و می بینند با آنان صحبت کنند و ایده هایی برای معطوف کردن حواس کودکان به کارهای دیگر مانند ساخت کاردستی و یا هر نوع بازی داشته باشند.

خانعلی به لزوم حمایت از فرزندان اشاره و تاکید کرد: طبیعی است که بچه ها به خاطر از دست دادن زندگی عادی و روزمره غمگین و خسته شوند اما توجه بیشتر والدین و جلب مشارکت آنان در برخی امور خانه می تواند از خستگی و بی حوصلگی آنان بکاهد.

وی با بیان اینکه باید رعایت اصول بهداشتی را به طور مرتب به کودکان خود یادآوری شود، اظهارداشت: با این حال نباید این امر به اضط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین از ایجاد حس ترس و اضطراب در فرزندان بپرهیزند

والدین از ایجاد حس ترس و اضطراب در فرزندان بپرهیزند