مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 فروردین 1399 ساعت 05:562020-04-05اقتصادي

سامانه پیش آگاهی آفت کلزا برای نخستین بار در بوکان فعال شد


انور امینی خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه با نصب دستگاه دیتالاگر در یک مزرعه کلزا به وسعت 4.

5 هکتار در روستای قازلیان از توابع بخش مرکزی بوکان راه اندازی شده است.

وی افزود: با نصب این دستگاه ثبت و ذخیره تغییرات دما که نقش تعیین کننده ای در سیکل زندگی آفت سنک کلزا دارد، به صورت ساعتی قابل رصد است.

وی با بیان اینکه این دستگاه نقش مهمی در تعیین زمان مناسب مبارزه شیمیایی با سنک کلزا دارد، افزود: این پروژه در قالب طرح پیش آگاهی ملی و براساس قرارداد خرید خدمات گیاه پزشکی با توجه به اهمیت و سطح زیر کشت محصول کلزا در شهرستان بوکان اجرا شده است.

وی افزود: با نصب این دستگاه، سامانه قادر است با تعیین زمان مناسب مبارزه شیمیایی با این آفت، محصول تولیدی را از کاهش عملکرد و خسارت در برابر این آفت حفظ کند.

وی ادامه داد: دیتالاگر وسیله ای الکترونیکی است که داده هایی مثل دما و رطوبت را به وسیله حسگرهای تعبیه شده در دستگاه در طول زمان یا در ارتباط با مکان ذخیره کند.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان یکی از اصلی ترین مزایای استفاده از دیتالاگرها را قابلیت جمع آوری 24 ساعته اطلاعات عنوان کرد و افزود: این دستگاه همچنین برخی شاخص های اقلیمی مانند دما و رطوبت را اندازه گیری کرده و اطلاعات را در خود ذخیره می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه پیش آگاهی آفت کلزا برای نخستین بار در بوکان فعال شد

سامانه پیش آگاهی آفت کلزا برای نخستین بار در بوکان فعال شد