مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 16:252020-04-04پزشكي

برای بازگشایی اصناف پافشاری و عجله نکنیم


معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: برای بازگشایی اصناف نباید پافشاری و عجله کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمبنی بر اینکه اخیراً مطلبی راجع به کارایی انواع ماسک ها منتشر شده که در آن تأثیرگذاری ماسک های پارچه ای و اسفنجی در جلوگیری از نفوذ ویروس صفر اعلام شده؛ اگر چنین است؛ چرا به مردم توصیه شده که در خانه ها اقدام به تهیه ماسک های پارچه ای کنند؟ گفت: طبق نظریه سازمان بهداشت جهانی تنها افراد بیمار و کسانی که ارتباط نزدیک با فرد مبتلا و بیمار را دارند باید از ماسک و الزاماً ماسک جراحی استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیماران نباید از ماسک های N95 و ماسک های سوپاپ دار استفاده کنند زیرا این ماسک ها برای بیماران نیست و حتی در برخی موارد این ماسک ها تنگی نفس در بیماران را تشدید می کند.

طباطبایی در خصوص کارایی ماسک های N95 اظهار داشت: این ماسک ها حدود 95 درصد از ذرات با قطر پایین را می توانند فیلتر کنند که تنها در بخش هایی از بیمارستان و در شرایطی خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: ماسک های پارچه ای قطعاً اثربخشی پایین تری نسبت به ماسک های جراحی دارند اما در شرایط فعلی که تقاضا برای استفاده از ماسک بالا رفته و با کمبود ماسک جراحی مواجه هستیم استفاده از ماسک های پارچه ای در راستای کاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای بازگشایی اصناف پافشاری و عجله نکنیم

برای بازگشایی اصناف پافشاری و عجله نکنیم