مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 12:352020-04-04اقتصادي

طرح سرشاخه کاری درختان گردو در شهرستان سامان آغاز شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از آغاز سر شاخه کاری گردوهای نامرغوب و پیوند با ارقام و ژنوتیپ های برتر و شناسایی شده در سطح باغات این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یزدان احمد زاده ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه سرشاخه کاری درختان گردو در شهرستان سامان آغاز شد، گفت: هدف از این طرح افزایش بهره وری باغات گردو و مقابله با سرمای زودرس بهاره با استفاده از ارقام دیرگل بر روی ارقام بذری نامرغوب است.

وی بیان کرد: در این طرح فروردین و اردیبهشت سرشاخه های اصلی نیازمند پیوند، قطع و تا خرداد عملیات سرشاخه کاری انجام می شود.

وی اظهار کرد: پیوندک های تهیه شده برای اجرای این طرح از باغ مادری گردو در داخل شهرستان و استان تهیه و تأمین و این عملیات تا تحقق سهمیه ابلاغی شهرستان ادامه خواهد داشت.

احمدزاده افزود: در حال حاضر بذری بودن باغات گردوی شهرستان، تنوع زیاد در محصول از نظر شکل، رنگ و سایر خصوصیات و باردهی کم این درختان موجب شده است تا کشاورزان با زحمت و رنج زیاد محصول کمی به دست آورند این در حالیست که با استفاده از روش های جدید در تولید محصول می توان بهره وری را تا حدود زیادی بالا برد و بر مشکلات غلبه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح سرشاخه کاری درختان گردو در شهرستان سامان آغاز شد

طرح سرشاخه کاری درختان گردو در شهرستان سامان آغاز شد