مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 11:302020-04-04پزشكي

تشخیص فوری بیماری کرونا با استفاده از هوش مصنوعی


محققان ایرانی موفق به توسعه سامانه ای هوشمند به عنوان دستیار رادیولوژی شده اند که سرعت و دقت تشخیص کووید 19 را از طریق پردازش تصویر سی تی اسکن قفسه سینه افزایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با شیوع ویروس کووید 19 و همه گیر شدن آن در سطح جهان، تشخیص این بیماری در اولویت کاری نظام پزشکی کشورهای دنیا و سازمان های بین المللی همچون WHO قرار گرفته است.

برای تشخیص این بیماری در حال حاضر چندین روش وجود دارد، ولی یکی از بهترین روش ها که دقت بیشتر و هزینه کمتری دارد استفاده از تصاویر سی تی اسکن قفسه سینه برای تشخیص پنومونی کووید 19 است.

یک گروه تحقیقاتی متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف زیر نظر حمید رضا ربیعی استاد هوش مصنوعی، با همکاری حسین قناعتی استاد رادیولوژی، و همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، اصفهان و کرمان، و با حمایت مرکز نوآوری پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف، و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موفق به توسعه سامانه ای هوشمند به عنوان دستیار متخصصین رادیولوژی شده است که سرعت و دقت تشخیص کووید 19 را از طریق پردازش تصاویر سی تی اسکن قفسه سینه افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص فوری بیماری کرونا با استفاده از هوش مصنوعی

تشخیص فوری بیماری کرونا با استفاده از هوش مصنوعی