مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 11:202020-04-04اقتصادي

آغاز برداشت گندم از مزارع استان بوشهر


رییس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گندم از 100 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان بوشهر آغاز شد.

- محمدتقی منوچهری در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دیر، اظهار داشت:  امسال پیش بینی می شود از 100هزار هکتار از اراضی آبی و دیم گندم در استان بوشهر، بیش از 110 هزار تن گندم تولید و برداشت شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر افزود: برای برداشت به موقع گندم از مزارع استان بوشهر 608 دستگاه کمباین استفاده می شود که از این تعداد 590 کمباین مهاجر و از استان فارس  و 18 کمباین نیز بومی استان بوشهر هستند.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در استان بوشهر 50 روز ادامه دارد، گفت: هفت میلیون لیتر سوخت موردنیاز این کمباین ها است که از سوی شرکت فرآورده های نفتی استان تأمین شده است.

منوچهری بیان کرد: 10 مرکز خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان تدارک دیده ایم که 6 مرکز مربوط به اداره غله و چهار مرکز دیگر نیز مربوط به شرکت تعاونی روستایی است.

وی یادآور شد: گندم معمولی به قیمت تضمینی دو هزار و 500 تومان و گندم دوروم نیز با قیمت تضمینی دوهزار و 600 تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تأکید کرد: در کوتاه ترین زمان وجه گندم خریداری شده از کشاورزان به آنها پرداخت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت گندم از مزارع استان بوشهر

آغاز برداشت گندم از مزارع استان بوشهر