مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 فروردین 1399 ساعت 10:402020-04-04بين الملل

مهرگان ادب در سوگ ثریا قزل ایاغ


مدیر جایزه مهرگان ادب در پیامی درگذشت ثریا قزل ایاغ را تسلیت گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در پیامی که از سوی علیرضا زرگر از طرف خود و هیأت های داوری مهرگان علم و ادب و دبیرخانه جایزه منتشر شده، امده است: ماندگار بر بلندای البرز ثریا قزل ایاغ در یادداشت کوتاهی در مورد سال تولد خود نوشته بود: زاده جنگ دوم جهانی ام! 5 دیماه 1322 برابر با 24 دسامبر 1943، در محله دولت تهران در مملکتی اشغال شده توسط ارتش روسیه، انگلیس و آمریکا و دچار قحطی، فقر و بیماری پا به این جهان گذاشتم، عجب خیر مقدمی گفت دنیا به من! و من در سوگ او می نویسم: در روزهای بیم و امید، در بحبوحه هراس از ویروسی مرگبار و در سرزمینی ملتهب، در 14 فروردین ماه 1399 برابر با 2 آوریل 2020 در بهت و سکوت پا از این جهان پس کشیدی، عجب بدرقه ای کرد دنیا تو را! ث قزل ایاغ اما در دل این روزها و سال های پرفراز و فرود و در کشاکش ناگزیر این آمدن ها و رفتن ها، خوش درخشید.

ثریا قزل ایاغ هنر خوب زیستن را می دانست، زیبا زندگی کرد، پرثمر و اثرگذار بود و چه نیکوست که انسان به تمامی زندگی کند و در نهایت روزی از این جهان بگذرد.

به کارنامه ی پربار زندگی او که نگاه می کنم، سیمای زنی آزاده و آگاه را می بینم که تا پایان عمر از حقوق زنان و کودکان جامعه ی خود دفاع کرد؛ به گواه شاگردانش در دانشگاه تهران در کنار درس، شجاعتِ گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهرگان ادب در سوگ ثریا قزل ایاغ

مهرگان ادب در سوگ ثریا قزل ایاغ